Lexus teki myyntiennätyksen Suomessa

Vuosi 2017 oli Lexukselle menestyksekäs ja myynti kasvoi Suomessa 38 prosenttia. Nykymallisto, johon kuuluu yhteensä yhdeksän erilaista hybridivaihtoehtoa, puhuttelee asiakkaita. Merkin kokonaismyynti vuonna 2017 oli Suomessa 317 autoa, joka on uusi ennätys.

Suomalaisasiakkaat ovat ottaneet Lexuksen uuden malliston hyvin vastaan, ja myynti on käytännössä kokonaan itselataavia hybridiversioita.

Laajan hybridimalliston lisäksi myynti- ja huoltopalveluverkoston kasvattaminen 2017 alussa oli toinen merkittävä tekijä myynnin nousun takana. Pääkaupunkiseudulla toimivan Lexus Kaivokselan lisäksi asiakkaita palvelee nyt valtuutetut palvelupisteet Jyväskylässä, Oulussa, Raisiossa, Tampereella ja Vaasassa.

Ennusteiden mukaan Lexus-myynti tulee jatkamaan kasvuaan myös vuonna 2018. Myynnin kasvua tukee vähäpäästöisiä autoja suosiva vuoden alun autoveromuutos, mikä tekee Lexuksen itselataavista hybrideistä entistä hintakilpailukykyisempiä.

Lexus-mallisto tulee olemaan kattavampi kuin koskaan aikaisemmin: vaihtoehto löytyy juuri uudistuneesta C Premium kokoluokan CT 200h -mallista täysin uuteen lippulaivamalliin LS 500h, joka esitellään Suomessa helmikuussa. Lexuksen crossover-mallisto myös uudistuu ja laajenee; juuri nyt on käynnissä uuden NX 300h-mallin lanseeraus ja alkukesästä myyntiin saapuu 7-paikkainen RX 450h L -malli.