Mercedes-AMG:n ensimmäinen neliovinen urheiluauto

Enemmän tilaa, voimaa ja hienostunutta laatua – Geneven autonäyttelyssä ensi kertaa yleisön eteen ajettu Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé tarjoaa tämän kaiken ja laajentaa AMG-malliston aivan uusiin ulottuvuuksiin. Uusi coupé-mallin auto on ensimmäinen Affalterbachissa valmistettava neliovinen urheiluauto ja jatkaa omalla sarallaan suoraan legendaaristen SLS:n ja AMG GT -malliston menestystarinoita.

Uuden AMG GT Coupé-malliston muotoilun ominaispiirteitä ovat pitkä ja matala konepelti kahdella powerdome-korostuksella, tylppä Shark Nose -keula, näyttävä AMG-etusäleikkö, lihaksikas ja dynaaminen ulkonäkö, kapeat Multibeam Led -etuvalot sekä äärimmäiset kapeat led-takavalot. Sensuellit linjat ja kuperat pinnat heijastelevat ajatonta eleganssia, mutta myös erittäin itsetietoista ja motivoitunutta olemusta.

Uusi AMG GT Coupé-malli on mukava ja monikäyttöinen ja tarjoaa laajan kirjon erilaisia varusteluvaihtoehtoja auton yksilöimiseksi. Tavaratila on normaalikoossa 395 litraa, ja lisäksi lattian alla on 60 litran kokoinen lisäsäilytystila. Takaistuinten selkänojat taittamalla tavaratila laajenee 1324 litraan.

Kaikki uudet AMG GT -mallit on varustettu AMG Performance 4Matic+ -nelivedolla. Sähkömekaaninen kytkin säätää tietokoneen ohjaamana voimanjakoa etu- ja taka-akselin välillä reaaliajassa ajo-olosuhteiden ja kuljettajan ajotavan mukaisesti. S-versiossa on vakiona myös lukitustoiminto, jolla autolla voi ajaa pelkästään takavetoisena; muihin malleihin sen saa valinnaisvarusteena. GT 63 S -versiossa on vakiovarusteena myös taka-akselin sähköinen tasauspyörästön lukko parhaan pidon takaamiseksi.

Ennennäkemätöntä tarkkuutta ja reagointikykyä suunnanmuutoksiin tuo V8-moottoristen mallien vakiovarusteisiin kuuluva aktiivinen takapyöräohjaus. Sen saa lisävarusteena myös 6-sylinteriseen AMG GT Coupé -malliin. Ajettaessa alle 100 kilometrin tuntinopeudella sähkömoottorien ohjaamat takapyörät osoittavat vastakkaiseen suuntaan etupyöriin nähden. Ratkaisu takaa erinomaisen kääntymiskyvyn mutkissa ja pienentää kääntösädettä. Kun nopeus on alle 100 km/h takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan etupyörien kanssa ja kun nopeus moottoritienopeuksiin järjestelmä kääntää kaikki renkaat samaan suuntaan parantaen takapyörien pitoa ja ajovakautta suurissa nopeuksissa.