Tässä on ensimmäinen täyssähköinen vakioluokan kilpa-auto

Cupra jatkaa Seat Sportin perinteitä autourheilussa. Cupra perii 40 vuotta autourheilussa mukana olleen Seatin paikan tietäen, että autourheilussakin siirrytään vaihtoehtoisiin voimansiirtojärjestelmiin. Cupran tavoitteena on näyttää tietä ja johtaa muutosta kohti tehokkaampaa ja puhtaampaa kilpa-autoilua.

Cupra e-Racer on täyssähköinen kilpa-auto, joka perustuu bensiinikäyttöiseen Cup Raceriin. Paitsi paljon puhtaampi ja ympäristöystävällisempi, Cupra e-Racer on perinteisiä kilpa-autoja huomattavasti hiljaisempi ja sen suorituskyky on erityisen vakuuttava.

Sähköisestä voimalinjasta on monenlaisia etuja. Ensinnäkin sähkömoottori on paljon polttomoottoria yksinkertaisempi ja vaatii huomattavasti vähemmän huoltoa. Toiseksi se käyttää energiaa paljon tehokkaammin ja siirtää käytännössä energian pyöriin, kun perinteinen polttomoottori pystyy hyödyntämään parhaimmillaankin vain 30 prosenttia polttoaineen energiasta. Lisäksi liike-energiaa otetaan talteen jarrutettaessa.

Sähköauton kiihtyvyys on perinteisiä autoja paljon parempi, sillä täysi vääntömomentti on käytettävissä heti, kun kaasupoljinta painetaan. Vaihteistoakaan ei tarvita, sillä suurin suorituskyky on aina käytettävissä moottorin kierrosluvusta riippumatta. Cupra e-Racer on todellinen kilpa-auto, jonka jatkuva teho on 300 kW ja huipputeho jopa 500 kW.

Cupra e-Racer saavuttaa huppunopeuden 270 km/h ja kiihtyy 0–100 km/h vain 3,2 sekunnissa, ja 0–200 km/h vain 8,2 sekunnissa.