Toyota Aygon tarina jatkuu uudella ilmeellä

Toyota Aygon nykysukupolvi on vuonna 2014 tapahtuneesta esittelystään lähtien ollut menestys Euroopan markkinoilla.

Vuonna 2017 Aygo oli A-segmentin kärkikamppailussa tiukasti mukana. Euroopanlaajuinen myynti ylti yli 85 000 kappaleeseen ja markkinaosuus segmentissä oli 6,6 %. Suomessa Aygo oli vuonna 2017 komeasti kolmantena segmentissään päätyen 13,5 %:n markkinaosuuteen.

Uudistunut Aygo säilyttää tunnusomaisen X-muotoilun keulallaan. Uuden etuosan muotoilun kirkkaimpia yksityiskohtia ovat uudelleen muotoillut, Toyotan sukunäköä korostavat ajovaloumpiot.

Uudistuneet varustetasot on suunnattu entistä laajemmalle käyttäjäkunnalle keskittyen erityisesti malliston yläpään jalostamiseen. Jokaisessa varustetasossa on sille ominaisia muotoilun yksityiskohtia ja ne ovat helposti tunnistettavissa etupuskurin väriosien, vanteiden ja sisätilojen yksityiskohtien ansiosta.

Uudessa Aygossa Toyota Safety Sense -varusteet ovat saatavilla kaikkiin varustetasoihin.

Suomeen uusi Aygo rantautuu elokuussa 2018.