Uusi Porsche 911 GT3 RS ammentaa vaikutteita moottoriurheilun maailmasta

Porsche esitteli keväällä uuden 911 GT3 RS:n, jossa on rata-auton alusta ja 520 hevosvoimaa tuottava nelilitrainen, vapaasti hengittävä moottori. Uutuus pohjautuu Porsche 911 GT3:een, mutta tarjoaa sitäkin dynaamisemmat ajo-ominaisuudet ja tarkemman ohjattavuuden – kiitos suorituskykyisemmän moottorin ja uudelleen kalibroidun takapyöräohjauksen. 911 GT3 RS kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 3,2 sekunnissa ja saavuttaa 312 km/h:n huippunopeuden. Uutuusmalli on 911 GT3:n ja 911 GT2 RS:n jälkeen jo kolmas katukelpoinen GT-auto, jonka Porsche esittelee vuoden sisällä.

911 GT3 RS:n leveä ja paino-optimoitu kori on muotoiltu aerodynamiikan ehdoilla – tunnusomaista kiinteää takaspoileria myöten. Myös auton sisällä vallitsee rata-automainen tunnelma. Hiilikuiturakenteiset täyskuppi-istuimet tukevat myös sivusuunnassa auton dynaamisten ajo-ominaisuuksien edellyttämällä tavalla. Vaikutelman täydentävät kevyet ovipaneelit tavaraverkkoineen ja avauslenkkeineen, riisuttu äänieristys ja osuvat materiaalivalinnat.

Uusi Porsche 911 GT3 RS on suorituskykyisempi kuin koskaan vapaasti hengittävän nelilitraisen ja kuusisylinterisen moottorin ansiosta. Uusi bokserimoottori tuottaa tehoa peräti 520 hv – 20 hevosvoimaa enemmän kuin aikaisemman mallin ja 911 GT3:n voimanlähde. Moottorin suurin kierrosnopeus on peräti 9000 r/min, joten se on ihanteellinen valinta 911 GT3 RS:n kaltaiseen puhdasveriseen urheiluautoon. Erikoiskalibroitu 7-vaihteinen PDK-vaihteisto auttaa tuomaan moottorin parhaat puolet esiin.

Hinnoittelu alkaa Suomessa 370 866,92 eurosta sisältäen arvonlisäveron ja maakohtaisen varustelun.