Volvo Carsilta ensimmäinen kolmisylinterinen moottori

Täysin uusi 1,5-litrainen kolmisylinterinen suorasuihkutusbensiinimoottori on kehitetty yhtiön sisällä käyttämällä samaa modulaarista rakennetta kuin Volvon nelisylinterisissä Drive-E-moottoreissa. Kolmisylinterisen moottorin yhteyteen on saatavilla 6-vaihteinen vaihteisto. Valinnainen 8-vaihteinen vaihteisto on tulossa ensi vuonna.

Volvon strategiana on kehittää jatkuvia mittakaavaetuja, joten moottoria valmistetaan samoilla tuotantolinjoilla kuin yhtiön nelisylinterisiä bensiini- ja dieselmoottoreita.

– Uusi kolmisylinterinen moottori on jännittävä kokonaisuus XC40:lle ja Volvolle yleensä. Kompakti moottorirakenne tarjoaa tarvitsemaamme joustavuutta, kun esittelemme lisää voimansiirtovaihtoehtoja XC40-asiakkaille, kertoo Volvon 40-sarjan johtaja Alexander Petrofski.

Samassa yhteydessä Volvon nykyinen 150 hevosvoiman D3-dieselmoottori ja 190 hevosvoiman T4-bensiinimoottori lisätään XC40:n voimanlähdetarjontaan.

Uusi kolmisylinterinen voimansiirto on suunniteltu soveltuvaksi myös Twin Engine -plug-in-hybridiautoihin. Hybridi- ja täyssähkövoimansiirtoversiot lisätään XC40-mallistoon myöhemmin.

XC40-asiakkaille on nyt tarjolla myös ylellinen uusi Inscription-varustelutaso.

Inscription-varustus tarjoaa ulkoisia tyylivaihtoehtoja, kuten 18, 19 tai 20 tuuman vanteet, yksilölliset suojalevyt, sekä sivuikkunoiden ja säleikön kromikoristukset. Sisäpuolella Inscription käsittää mm. uudelleensuunnitellun kristallisen vaihteenvalitsimen nupin sekä tyylikkään Driftwood-koristuksen, jonka Volvo esitteli ensimmäisen kerran palkitussa XC60-mallissa.

XC40-asiakkaat voivat personoida autoaan myös monipuolisilla lisävarusteilla, kuten 21 tuuman Black Diamond Cut -alumiinivanteilla ja uudella tyylisarjalla, joka sisältää ruostumattomasta teräksestä valmistetut suojalevyt ja integroidut tuplapakoputkenpäät.

– Uusi XC40 on nuorekas auto, joka sopii yksilöllisyyttä arvostaville kuljettajille. Haluamme asiakkaidemme voivan ilmaista itseään omalla tavallaan, joten tarjoamme heille enemmän vaihtoehtoja niin suorituskyvyn kuin tyylinkin suhteen, Alexander Petrofski kertoo.