Volvo iloitsee 90-sarjan myyntimääristä

Volvo V90.
Volvo V90.

Volvo oli edellisvuoden tapaan Suomen viidenneksi myydyin merkki 7337 autolla ja 6,2 prosentin markkinaosuudella. Vuosi oli Volvolle menestys, kun uutuus Volvo S90/V90 valittiin Vuoden Autoksi Suomessa.  Uutuuksien myynti vetää mukavasti.

- Uutuusmallimme S90/V90 saapui vasta loppuvuodesta. 90-sarjamme yhteenlaskettu myynti oli viime vuonna 3265 autoa, joten lähdemme uuteen vuoteen todella hyvistä asetelmista, sanoo Lasse Ahlstedt, Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja.

XC90-mallia rekisteröitiin 477 kappaletta. 90-sarja täydentyy vielä Volvo V90 Cross Country -mallilla helmikuussa.

Huomionarvoinen tilastomerkintä on Volvo XC90 Twin Engine -mallin suosio. Volvon isoa ladattavaa hybridiä rekisteröitiin 264 kappalett, joten auto on Suomen myydyin ladattava hybridi ja samalla Suomen suosituin sähköllä kulkeva auto.

- Menestys tuntuu hyvältä, sillä sähköistäminen on autonomisen ajamisen ohella ydinalue Volvon tulevaisuuden strategiassa ja jokaiseen uuteen Volvo-malliin tulee myös ladattava hybridi, sanoo Ahlstedt.