Liike-elämässä tapahtuu: TV Kone Mäntynen vaihtoi brändiä

Kauppiaspari Marja ja Jyrki Mäntynen vinkkaavat, että yrityksen 50-vuotisjuhlia vietetään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Kuva: Elina Helkelä

Maaliskuussa 50 vuotta täyttänyt raumalainen perheyritys TV Kone Mäntynen toimii nyt Euronics Rauma -markkinointinimellä.

Myös Mäntysen Euran-liike on siirtynyt käyttämään Euronics-nimeä. Aiemmin liikkeen nimen yhteydessä ollut ”Tekniset” on pudonnut pois.

Tekniset-kauppiasosuuskunta hallinnoi Suomessa Euronics-brändiä, joka on suuri eurooppalainen kodintekniikkaketju. 36 maassa toimivalla ketjulla on noin 8 500 myymälää.

– Vuonna 2016 ketjun sisäänostot olivat lähes 19 miljardin euron suuruusluokkaa, liikkeen omistaja ja kauppias Jyrki Mäntynen kertoo.

Hänen mukaansa Tekniset-brändi jää vähitellen koko Suomessa historiaan.

Liittyminen kansainväliseen ketjuun tuo paikalliselle alan liikkeelle paljon etuja, joista hyötyvät loppukädessä kuluttajat.

– Sisäänostovoiman kasvaessa valikoimat laajenevat ja hinnat halpenevat. Ketju hyödyntää Suomen tukkureiden isoja varastoja, joten tuotteillamme on hyvin nopeat toimitusajat.

Euronics palvelee asiakkaita myös verkossa.

Kauppias korostaa, että perheyrityksen valttikortti on tunnetusti hyvä asiakaspalvelu, jota Mäntyset aikovat entisestäänkin vahvistaa.

– Pidämme kiinni korkeasta palvelutasosta, johon kuuluvat muiden muassa koneiden ja laitteiden kotiinkuljetus, asennus ja käyttöönottoneuvonta.

Jyrki Mäntynen vielä huomauttaa, että Euronics-brändin ansiosta perinteinen paikallinen kodintekniikkaliike pystyy laajentamaan asiakaskuntaansa.

Liike-elämässä tapahtuu -juttusarjassa kerromme Rauman seudun yritysten kuulumisia.