Oraksen markkinointikuvassa pussaava pari, mutta missä on hana?

Oras julkaisi lehdistötiedotteen, jonka mukaan klassikkohana Oras Safira on syntynyt uudelleen.

| Päivitetty

Oras julkaisi lehdistötiedotteen, jonka mukaan klassikkohana Oras Safira on syntynyt uudelleen. Tekstissä kuvattiin uudistuneen tuoteperheen erinomaisuutta. Valokuvassa päähuomion varasti iloisen oloinen kieltään roikottava hauva. Safira-hana jäi takavasemmalle.

Oraksen nettisivuilla saman tiedotteen kuvitus menee vielä askeleen pidemmälle. Valokuvassa halaa ja pussaa pariskunta, nuoria aikuisia. Hanaa ei näy ollenkaan.

Mistään klummista ei kyse ole, vaan harkitusta valinnasta. Nettisivuilla kerrotaan Oraksen "virkistävän" brändiään, joka on päässyt vähän pölyttymään.

– Oras-brändiin tehtiin talvella iso päivitys. Se tulee näkymään kaikissa elementeissä ja markkinoinnissa. Brändiuudistuksen lähtökohtana on Elä enemmän -konsepti. Viestimme, että Oras on mukana arjessa, tekemässä elämästä helpompaa, kertoo Oras Groupin toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi.

Vastaava brändin uudistus tehdään myös Hansalle.

Oras Groupin liikevaihto viime vuonna oli tasaluvuiksi pyöristettynä sama kuin edellisvuonna: 245 miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi puolisen miljoonaa euroa.

Myös operatiivinen liikevoitto pysyi edellisvuoden tasolla, noin 25 miljoonassa eurossa. Liikevoitto kasvoi noin 300 000 euroa.Liikevoittoa voi joka tapauksessa pitää erinomaisena, sillä se oli 10,3 prosenttia liikevaihdosta. Se on loistava suoritus rajun hintakilpailun ympäristössä.

Konsernin henkilöstömäärä vuoden lopussa oli 1354.

Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut