Taksiongelmista voi saada hyvitystä, muistuttaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Taksikyytiongelmista voi olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Arkistokuva: Juha Sinisalo

Jos asiakkaan tilaama taksi ei tule, sen hinta on luvattua kalliimpi tai kuljettaja valitsee asiakkaan kannalta epäedullisen reitin, voi tilaajalla olla oikeus hyvityksiin hinnanalennusten muodossa.

Näin kertoo tiedotteessaan Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV. Viraston reklamaatioapuri auttaa tarvittaessa laatimaan kirjallisen reklamaation yritykselle, joka ongelman on aiheuttanut.

Jos asia ei reklamaatioapurin kautta etene, myös kuluttajaneuvonta palvelee asiakkaita. Molemmat löytyvät osoitteesta www.kuluttajaneuvonta.fi.

KKV toteaa, että ensisijaisesti asiasta kannattaa aina ilmoittaa ensin kyydinvälityskeskukseen tai taksiyritykseen.

"Virhetilanteissa on tärkeää, että kuluttajat käyttävät oikeuksiaan. Kuljettajalta kannattaa pyytää kuitti, koska se helpottaa ongelman selvittämistä”, sanoo lakimies Jukka Kaakkola KKV:sta.

Taksiongelmia on tällä viikolla ollut erityisesti Kelan korvaamissa kyydeissä, myös Raumalla.