UPM:n vertailukelpoinen liikevoitto nousi toisella vuosineljänneksellä 21 prosenttia. UPM teki 264 miljoonaa euroa voittoa.
UPM:n tulosta paransivat kasvuhankkeet. Vanha perusbisnes eli painopaperin valmistus kannattaa kovan kulukuurin ansiosta myös Euroopan ja Pohjois-Amerikan hiljalleen supistuvilla markkinoilla.
UPM:n 16 paperitehdasta Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa teki toisella vuosineljänneksellä yhteensä 47 miljoonaa euroa liikevoittoa. Voittoa jäi 4 prosenttia liikevaihdosta.
Graafisen paperin kysyntä on vuodessa vähentynyt Euroopassa noin 4 ja Pohjois-Amerikassa noin 6 prosenttia. UPM:n paperista saama keskihinta tuli parisen prosenttia alaspäin.
Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.