Arctian mukaan Suomi tarvitsee 6–7 uutta murtajaa, sillä lauhat talvet eivät ole helppoja jäätalvia.
Tämä on moraalinen homma. Kun on paljon saanut, haluaa antaa takaisin, kun osaa, vastaa Stig Gustavson.
Kahdessa vuodessa takkiin on tullut yhteensä 88 miljoonaa euroa. Omistajat ovat joutuneet laittamaan lisää rahaa telakkayhtiöön.
Kommodori Juhapekka Rautava kertoo Raumalla rakennettavien korvettien pärjäävän hyvin tulevaisuudenkin merisodankäynnissä. Aluksiin tulee uusinta uutta tekniikkaa.
Muutosneuvotteluiden myötä RMC:n toiminta jaetaan viranomaisaluksiin ja kauppalaivoihin.
Alusta lähtien oli selvää, että sotalaivojen rakentaminen ja aseistaminen on työtä, joka halutaan tehdä katon alla – siis ulkopuolisten tarkkailijoiden katseilta ja lennokkikameroilta suojassa. RMC ja kaupungin kiinteistöyhtiö pyörittelivät aikansa eri vaihtoehtoja. Lopulta päädyttiin uuteen halliin.
Rauman telakalla rakenteilla olevassa laivassa syttyi pieni tulipalo maanantaina iltapäivällä. Kuten eilen uutisoimme, työt keskeytettiin, eikä henkilövahinkoja syntynyt.
Rauman telakalla siirrytään paiskimaan hommia kolmessa vuorossa, jotta tasmanialaisten viive kurotaan umpeen kesään mennessä.
Rauma Marine Constructions saa uuden toimitusjohtajan maaliskuun puolivälissä. Hallitus nimittää vaativaan tehtävään Mika Niemisen, joka siirtyy Raumalle Koneen palveluksesta.
Tallinkin MyStar on avarampi ja tietysti uudempi versio tutusta Megastarista. Intendentti Maris Mägiveer vinkkaa omat tärppinsä uudella aluksella. Katso kuvagalleria!
Neuvottelut koskevat yhtiön kaikkia toimintoja ja toimihenkilötehtäviä.
Rauman telakalta uuden laivan käyttöönsä saanut Tallink otti kovaa iskua koronakriisissä. Nyt näyttää jo valoisammalta. Se on raumalaisittain hyvä uutinen. Tallink Silja tarvitsee ennen pitkää taas uusia laivoja.
RMC:n telakalla vietettiin tiistaina "toisen tasmanialaisen" eli Spirit of Tasmania V:n kölinlaskua. Jälkensä teräslevyyn löi myös Jeremy Wescombe, jonka perhe on mukana Suomessa.