Koeajo: Honda CR-V

Honda CR-V on ehtinyt jo viidennen sukupolven malliin. Autorauma sai koeajoon uutukaisen, joka on saanut muotoihinsa lisää terävyyttä. Muodoista puheen ollen: uusi Honda CR-V on pituudeltaan edeltäjänsä kokoluokkaa, mutta leveyttä on tullut selvästi lisää. Keulan ja perän terävämpi muotoilu tekee autosta aivan uuden näköisen. Muodoista voi löytää yhtäläisyyksiä Toyotan RAV4:ään.

Honda CR-V on maailmalla suosittu auto. Sitä on myyty noin 10 miljoonaa kauppaletta 1995 tapahtuneen lanseerauksen jälkeen.

Uusi CR-V on saanut edeltäjäänsä verrattuna lähes 4 senttiä lisää maavaraa, jota on nyt 20 senttiä. Tilat matkustamossa ovat niinikään kasvaneet, vaikka auton pituus onkin pysynyt ennallaan. Auton saa halutessaan myös 7-paikkaisena. Takamatkustajilla on kiitettävästi väljyyttä ja tavaratilakin on entistä pidempi ja leveämpi. Takaboksin mataluus kuitenkin pudottaa litratilavuutta vain 561 litraan.

Uusi Honda CR-V on hyvin varusteltu auto. Esimerkiksi automaatti-ilmastointi on aina vakiona. Samoin led-valot. Niin myös pitkä lista turvallisuusvarusteita, joista esimerkkinä kaistavahti ja älykäs vakionopeudensäädin. Osa varusteista, kuten sähköinen hands free -takaluukku, tulee mukaan vasta paremmissa varustetasoissa.

Uusi Honda CR-V on varustettu 1,5-litraisella bensaturbolla. Koeajoauto (Elegance) oli varustettu lisäksi CVT-automaatilla. Tällä yhdistelmällä ajaessa voi nauttia 193-hevosvoiman tehosta. Huomionarvoista on myös se, että automaattivaihteiston kanssa CR-V on aina nelivetoinen.

Honda CR-V:n hinta nelivetoisena alkaa 40 000 euron tuntumasta. Mallisto on täydentymässä 2019 vuoden puolella hybridiversiolla.

Myyjän top 3 pointit – Felix Björndahl, Rinta-Jouppi, Pori:

  1. Luotettava ja turvallinen

  2. Tilava ja korkeampi maavara

  3. Ylellisen tuntuinen ja hiljainen