Koeajo: Opel Insignia Sports Tourer tarjoaa tilaa tyylikkäästi

Opel Insignia Sports Tourer tyylikäs näky. Tätä kommenttia voi vielä korostaa koeajoyksilön kohdalla, sillä valkoisena hohtava kokonaisuus pienillä lisämausteilla on hyvinkin näyttävä paketti. Koeajoauton näyttävyyttä lisää erityisesti OPC Line Sport -ulkopaketti, joka tuo mukanaan etu- ja takapuskurin jatkeet ja sivuhelmat. Myös tyylikkäillä on 18-tuumaisilla vanteilla on vaikutusta kokonaisuuteen.

Opel Insginia Sports Tourerin vahvuuden voi tiivistää tyylikkyyteen ja tilavuuteen. Edellisen sukupolven Insignia oli huomattavasti ahtaampaa sorttia, kun taas nykymallistossa tilaa riittää komeasti.

Insignia on hyvin sulavalinjainen farmari, jonka ulkomuoto ei välttämättä anna olettaa, että sisällä olisi niin runsaasti tilaa. Vaikka pitkä kuljettaja muokkaa itselleen mukavan ajoasennon, kuljettajan taakse jää todella hyvin tilaa takapenkin matkustajalle. Myös pääntilaa on riittävästi, vaikka auto vaikuttaa ulkoisesti matalalta ja sporttiselta.

Sähköisesti toimivan takaluukun alta paljasuu niin ikään ruhtinaalliset tilat, joten sporttinen farmari on hyvä vaihtoehto monelle lapsiperheelle tai muuten tilaa tarvitsevalle. Yksityiskohtana takakontista mainittakoon upotetut kiskot, joissa on kätevät kiinnityslenkit.

Koeajoauton konepellin alla hurisee 1,5-litrainen bensaturbo 165-hevosvoimaisena yhdistettynä kuusiportaiseen automaattivaihteistoon. Ajettavuudesta on vaikea löytää moitteita. Opel toimii kuten pitääkin ja äänimaailma autossa on rauhallinen.

Opel Insignia Sports Tourerin hinnat lähtevät jonkin matkaa alle 30 000 eurosta, joten tilavan ja tyylikkään paketin hinta houkuttelee. Tosin koeajoauto Innovation Plus -varustetasolla ja muilla herkuilla on huomattavasti perusversiota arvokkaampi.

Koeajoautosta löytyy varusteita runsaasti. Mainittakoon esimerkiksi kätevä tuulilasin heijastusnäyttö, selkeäkuvainen peruutuskamera ja liikennemerkkien tunnistus.