Kaupallinen yhteistyö

Kotihoitoa kellon ympäri suurella sydämellä

Suomessa 90 prosenttia 75 vuotta täyttäneistä asuu kotona. Yhä useammat tarvitsevat kuitenkin kotona pärjäämiseen kotipalvelun apua.

Koti on ihmisen tärkein paikka ja jokainen haluaa asua omassa kodissaan mahdollisimman pitkään.

Suomessa 90 prosenttia 75 vuotta täyttäneistä asuukin kotona.

Vanhemmalla iällä monenlaiset terveysongelmat alkavat vaikuttaa kotona pärjäämiseen, ja siksi yhä useampi raumalainen ja lähipaikkakuntalainen on turvautunut kotipalveluyritys Kantrain palveluihin.

- Meidän asiakkaitamme ovat ikäihmiset sekä pääosin aikuisikäiset vammaiset, jotka tarvitsevat jonkinlaista apua arjesta selviytymiseen, yrittäjä Katja Höydén-Kalli kertoo.

Kantrain tekemät kotikäynnit liittyvät asiakkaan henkilökohtaiseen hoivaan ja huolenpitoon.

Katja Höydén-Kalli kertoo, että asiakkaiden kunto vaihtelee lähes omatoimisista vuoteessa hoidettaviin.

- Palvelemme asiakkaitamme seitsemänä päivänä viikossa. Asiakkaamme saavat puhelinnumeron, johon he voivat soittaa vuorokauden ympäri, ja josta tavoittaa hoitajan.

Kantrai auttaa myös ruuanlaitossa.

Kantrain valttina kotipalvelumarkkinoilla on sen paikallisuus.

- Olemme ketterä paikallinen toimija ja tunnemme oman toimintaympäristömme hyvin. Meille on vuosien aikana muotoutunut toimiva paikallinen verkosto ja sen avulla käytössämme on kokoamme suuremmat hartiat, joilla pystymme vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin.

Kantrain pieni yksikkö pystyy mukautumaan joustavasti muutoksiin ja muuttamaan toimintatapaansa nopealla aikataululla.

- Pieni toimija pystyy tekemään päätökset nopeasti ilman ison koneiston byrokratiaa.

Ketteryys mahdollistaa sen, että Kantrai pystyy vastaanottamaan uusia asiakkaita kiireelliselläkin aikataululla.

- Pystymme järjestämään uudelle asiakkaalle tarvittavat palvelut usein jopa samana päivänä, kun saamme puhelun asiakkaalta tai omaiselta, Höydén-Kalli kuvailee.

Kantrai palvelee myös omaishoitajia, joiden arkea se helpottaa vaikkapa siivouksessa, ruuanlaitossa tai muissa kodin askareissa avustamalla.

- Voimme myös käydä kotona hoitamassa sairasta omaista, että omaishoitaja pääsee vaikkapa asioille tai harrastamaan.

Kantrai tarjoaa myös kotisairaanhoidon palveluita, kuten haavahoitoja, ompeleiden ja hakasten poistoja, verenpaineen seurantaa, korvahuuhteluja ja näytteiden ottoja.

- Lääkäripalveluita meillä ei ole, mutta teemme tarvittaessa yhteistyötä julkisen terveydenhuollon kanssa.

Hoivatyön lisäksi Kantrai myös ohjeistaa asiakkaitaan erilaisten tukien hakemisessa.

- Annamme heille myös neuvontaa ja ohjausta siitä, mitä kaikkia palveluita on tarjolla ja mistä niitä kannattaa hakea.

Katja Höydén-Kalli muistuttaa, että Kantrain palveluita voi hankkia Rauman kaupungin myöntämillä palveluseteleillä.

Vaikka hoitajapula on alaa vakavasti jäytävä ongelma, Kantrain tiimi on säilyttänyt hoidon korkean tason.

Katja Höydén-Kalli arvioi, että Kantrain palveluiden laajalti saama hyvä asiakaspalaute johtuu 12 hoitajan huipputiimistä.

- Olen erityisen iloinen ja ylpeä työntekijöistäni, jotka tekevät työtään suurella sydämellä. He ovat yrityksen kivijalka.

Vaikka hoitajapula on alaa vakavasti jäytävä ongelma, Kantrain tiimi on säilyttänyt hoidon tason koko ajan. Katja Höydén-Kalli uskoo tuottavansa tiiminsä kanssa asiakkaille laadukkaita palveluita myös tulevaisuudessa.

- Itse koen onnistuneeni silloin, kun tunnen, että olemme ylittäneet asiakkaidemme odotukset. Ja silloin, kun työntekijät ovat tyytyväisiä, tulevat töihin mielellään ja voivat hyvin.

Tutustu Kantrain palveluihin ja ota yhteyttä täällä.