Kaupallinen yhteistyö

Sähköiset palvelut nopeuttavat ja helpottavat isännöitsijän työtä

Realia Isännöinnin Rauman yksikön päällikkö Jenna Tamminen kertoo, että asiakkailta on tullut positiivista palautetta uusista sähköisistä palveluista.

Realia Isännöinti kehittää toimintaansa aktiivisesti.

Viime viikon tiistaina Realia Isännöinnin Rauman asiakkaat liittyivät Realian valtakunnallisen asiakaspalvelukeskuksen toimintaan.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että asiakas tavoittaa jatkossa paljon helpommin ja nopeammin Realia Isännöinnin ammattilaiset.

Tämä on osa Realian isännöinnin muutoshanketta, joka aloitettiin viime vuonna.

Asiakaspalvelukeskus vastaa asukkaiden ja osakkaiden kysymyksiin, jolloin isännöitsijät voivat keskittyä palvelemaan taloyhtiöiden hallituksia ja viemään eteenpäin niiden ehdotuksia.

– Muutoksessa parasta on se, että nyt saadaan kaikki tiedot sähköisiin järjestelmiin. Ennen vanhaan isännöitsijän pöytä notkui paperi- ja mappipinoista, mutta tämä tyhjentää pöydät, Realia Isännöinnin Rauman yksikön päällikkö Jenna Tamminen kertoo.

Sohvalta ei tarvitse nousta

Kun tiedot ovat sähköisessä muodossa, kuka tahansa Realian asiakaspalvelun asiantuntija pystyy vastaamaan asiakkaan kysymyksiin, vaikka hän ei fyysisesti Raumalla olisikaan.

Toisin sanoen, nykyisin ei ole enää välttämätöntä saada isännöitsijää kiinni vaan asia hoituu nopeammin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Asiakaspalveluun saa yhteyden perinteisesti puhelimella, mutta moni käyttää sähköistä OmaRealia -palvelua.

– OmaRealiasta voi esimerkiksi vikailmoituksen tekijä reaaliaikaisesti seurata, miten tehtävän etenee, Tamminen kertoo.

OmaRealiaa voi käyttää vaikka älypuhelimella tai tabletilla. OmaRealiasta löytää kaikki yhteystiedot, taloyhtiön asiakirjat ja tiedotteet.

– Jos haluaa varata vaikka saunavuoron tai autopaikan, se käy OmaRealialla kätevästi.

Taloyhtiön hallitus seuraa OmaRealian kautta taloutta, korjausten etenemistä ja allekirjoittaa asiakirjoja sähköisesti.

Kaikki on paljon nopeampaa ja vaivattomampaa, sillä OmaRealia on selkeä ja helppokäyttöinen.

– Meillä on paljon ikääntyneitä tyytyväisiä asiakkaita, jotka käyttävät sähköisiä palveluja näppärästi.

Viime kesäkuussa startannut OmaRealia kehittyy jatkuvasti ja siihen lisätään tuon tuosta uusia toiminnallisuuksia.

Vahva verkko taustalla

Sähköiset palvelut nopeuttavat isännöitsijän työtä, mutta mikään uusi innovaatio ei syrjäytä tärkeintä ominaisuutta.

– Tämä on sataprosenttisesti palveluammatti, ja uudet sähköiset palvelut vain korostavat sitä.

Realia Isännöinti on toiminut alalla jo 50 vuoden ajan ja se on Suomen suurin isännöintitoimisto.

Jenna Tammisen mukaan asiakkaat ovat ilmaisseet sähköisten palveluiden lisäksi tyytyväisyyttään myös siitä, että Realialla on vahva asiantuntijaverkko taustalla.

Osaamista löytyy monelta alalta.

– Muutoksilla isännöinti on tuotu Realialla tähän päivään, mutta silti edelleen luotetaan asiantuntijuuteen.

Haluatko nähdä OmaRealian hyödyt käytännössä?

  • Oletko jo asiakkaamme?
  • Kirjaudu OmaRealiaan (www.omarealia.fi) ja kysy lisää isännötsijältäsi.
  • Etkö ole vielä asiakkaame?
  • Ota yhteys myyntiimme: Niko Laine p. 044 754 1709 tai täytä kaavake netissä: www.realiaisannointi.fi/omarealia
  • Esittelemme uutta palveluamme mielellämme! Esittely voidaan järjestää myös etänä. Esittely on tarkoitettu taloyhtiöiden hallituksille ja hallituksen jäsenille, jotka eivät vielä ole Realia Isännöinnin asiakkaita.
  • Tarjouspyynnöt isännöinnistä: jenna.tamminen@realia.fi