Kaupallinen yhteistyö

Usko tai älä, pankkiasiasi hoituvat kätevimmin puhelimella

OP Länsi-Suomen asiakkuusneuvoja opasti Airi ja Risto Jokista OP-mobiilin hienouksiin Varmuutta verkkoon -opastuksessa Raumalla.

Pankkiasioinnin arki on siirtynyt kovaa vauhtia mobiililaitteisiin. Ei ihme, sillä OP-mobiili on erittäin kätevä ja turvallinen tapa hoitaa pankkiasiat.

– Nuorille asioiden hoitaminen puhelimella on luonnollista, mutta vähän iäkkäämmät voivat jännittää pankkiasiointia puhelimella. Monesti on käynyt niin, että aluksi epäileväinen asiakas on tullut jälkikäteen kertomaan, ettei enää OP-mobiilista luopuisi, asiakkuusneuvoja Lotta Laurila sanoo.

Jännityksen poistamiseksi ja OP-mobiilin käyttöönoton helpottamiseksi OP Länsi-Suomi järjestää Varmuutta verkkoon -opastuksia, jotka ovat keränneet runsaasti kiitosta.

– OP-mobiilin käyttö on helppoa ja mukavaa, mutta moni kaipaa erityisesti alkuvaiheessa opastusta. Kannattaa siis ehdottomasti hyödyntää tilaisuutemme ja tulla kuulemaan hyviä vinkkejä sekä OP-mobiilin että op.fi -verkkopalvelun käyttämiseen. Esimerkiksi paikalliset etumme näkyvät nyt todella hyvin OP-mobiilissa omistaja-asiakkaille, Lotta Laurila toteaa.

Mitä se helppous käytännössä on?

– OP-mobiili on paljon yksinkertaisempi kuin verkkopankki. Käyttöliittymä on hiottu selkeäksi ja kaikki ylimääräinen jätetty pois. Lisäksi helppoutta tuovat uusimpien puhelinmallien uudet teknologiat kuten sisäänkirjautuminen sormenjäljellä. Kaikki asiointi sujuu todella näppärästi, Laurila luettelee.

Verkko- ja mobiilipankissa yleisin toimenpide on laskujen maksu. OP-mobiili käyttää puhelimen kameraa viivakoodinlukijana ja sen avulla asiakas välttyy esimerkiksi pitkien viitenumeroiden näppäilyltä. Lisäksi laskut voi hyväksyä kätevästi itse keksimällään 4–8-numeroisella tunnuksella eli Mobiiliavaimella.

Miksi juuri nyt on oikea aika ladata OP-mobiili?

– Asiakkaamme ovat tottuneet verkkopankin helppouteen päivittäisten raha-asioiden hoitamisessa jo vuosia. Nyt se helpottuu entisestään, kun Mobiiliavain tunnistusvälineenä korvaa avainlukulistan pääosassa asiointia. Mobiiliavain ja sen käyttäminen OP-mobiilissa on hyvä esimerkki muutoksesta, joka todella sujuvoittaa asiakkaidemme arkea, Lotta Laurila kertoo.

OP-mobiililla on jo yli 1,2 miljoonaa käyttäjää, ja yli 70 prosenttia käyttäjistä kirjautuu palveluun keskimäärin kerran päivässä. OP-mobiilin voi ladata omaan laitteeseen AppStoresta tai Google Playsta.

– Olipas yllättävän helppoa. Puolessa tunnissa tulivat mobiiliasiat hoidettua kuntoon, Varmuutta verkkoon -opastukseen Raumalla osallistuneet Airi ja Risto Jokinen kiittelivät.

OP Länsi-Suomi järjestää lisää opastuksia kesän ja syksyn aikana.

– Opastuksiin kannattaa tulla, jos kaipaa varmuutta verkkoasiointiinsa. Apua saa myös konttorissa käynnin yhteydessä eli kannattaa kysyä rohkeasti neuvoja. Verkko- ja puhelinpalvelusta saa myös apua ja meidän omien asiantuntijoiden puhelinnumerot löytyvät myös verkkosivuiltamme, Lotta Laurila muistuttaa.

Varmuutta verkkoon -opastukset

OP Länsi-Suomi järjestää opastuksia Raumalla, Porissa ja Kankaanpäässä. Kaikki tulevat opastukset löytyvät osoitteesta op.fi/lansi-suomi.

Tulevat opastukset Raumalla:

  • to 13.6. klo 13–15
  • ke 26.6. klo 13–15
  • ke 14.8. klo 13–15

Ilmoittautuminen Varmuutta verkkoon -opastuksiin: www.lyyti.in/varmuuttaverkkoon32019 tai puhelimitse 010 252 0450 (arkisin klo 10–16).