Nordean verkko-ongelmat on saatu valtaosin korjattua – Häiriöiden syytä ei ole toistaiseksi kerrottu

Nordea kertoi selvittävänsä yhdessä verkkotoimittajansa kanssa häiriötilannetta. Arkistokuva.
Nordea kertoi selvittävänsä yhdessä verkkotoimittajansa kanssa häiriötilannetta. Arkistokuva. Kuva: Ahola Ossi

Pankkijätti Nordean verkkopalveluissa ilmeni tiistaina laajoja ongelmia. Nordea kertoi iltapäivällä Twitterissä, että häiriöitä esiintyi esimerkiksi tilien näkymisessä. Myös verkko- ja mobiilipankissa oli havaittavissa hitautta. Illalla kello 19 jälkeen Nordean asiakkaille tiedotettiin Twitterissä, että palvelut toimivat pääosin normaalisti.

Kaikkia ominaisuuksia ei saatu kuitenkaan alkuillan aikana korjattua verkkopalveluissa. Pankin mukaan tapaamisen varaaminen verkkopankissa tai aktivointikoodin tilaaminen tunnuslukusovellukseen ei toiminut.

Nordea kertoi selvittävänsä yhdessä verkkotoimittajansa kanssa häiriötilannetta. Pankin verkkosivujen mukaan 800 000 asiakasta käyttää tunnuslukusovellusta. Verkkohäiriöiden syytä ei ole kerrottu.