Burgundia huuliin, sinapinkeltaista luomiin, magneettia ripsiin – ja ei kun menoksi!

Tiedätkö, mikä on "statement"-huulipuna? Entä "velvet"-huulimeikki?

Syksyn ja talven meikkitrendi antaa vapauden valita glitterin ja matan välillä – tai mikset yhdistäisi molempia? Sekin on nyt trendikästä.

– Silmämeikki voi kimaltaa ja huulet ovat mattapintaiset, tai toisin päin, Rauman Emotionin kosmetologit Tessa Vehanen ja Tuija Raitio vinkkaavat.

Mutta eikö aina ole korostettu, että kimaltava meikki sopii vain nuorelle iholle?

– Se neuvo tuntuu jääneen monelle päälle, mutta kyllä glitter-meikki sopii myös vanhemmille. Välillä matta on jopa huonompi vaihtoehto, koska se voi jäädä ihon uurteisiin. Vanhemmalle iholle paras meikkivoide on kevyt ja heleyttävä, Raitio selvittää.

Juhlameikin pohja on tänä syksynä kuultava, ja poskipunaa tai aurinkopuuteria laitetaan hillitysti.

– Keskitytään joko huuliin tai silmiin. Nyt on trendikästä käyttää niin sanottua statement-huulipunaa, joka erottuu hyvin. Tällöin silmämeikki voi jäädä hillityksi, Vehanen neuvoo.

– Statement-huulipunavärit ovat tummia, kuten luumu tai burgundi. Luomiväreissä taas voi hehkua vaikka sinapinkeltainen, ja sama sävy toistuu kynsilakoissakin, Raitio luettelee.

Erittäin trendikästä on puuterimainen ”velvet” huulimeikki, joka toteutetaan tuputtamalla punaa huuliin.

Jokin aika sitten muodissa olleet vahvat varjostukset ovat jääneet nyt vähemmälle, ja valttina on luonnollisuus.

Huomaamattomat varjostukset onnistuvat parhaiten voidemaisilla tuotteilla. Luonnollista hehkua kasvoille tuodaan aurinkopuuterilla.

Kulmakarvat saavat olla tuuheat, pinsetit voi Vehasen ja Raition mukaan jättää laatikkoon.

Räpsyripset kuuluvat tietenkin juhlameikkiin ja ne voi toteuttaa vaikkapa magneettisilla irtoripisillä, jotka sopivat myös liima-allergikoille.

– Ellei halua käyttää irto- tai volyymiripsiä, suosittelemme ripsien kestotaivutusta, joka kestää nelisen viikkoa, Tessa Vehanen kertoo.

Juhlameikki viimeistellään meikin kiinnityssuihkeella, joka toimii myös meikin pohjustajana ja kasvojen virkistäjänä.

Kampaamo- ja kauneuspalveluja tarjoava Rauman Emotion avattiin uudistuneena huhtikuussa keskellä koronaepidemiaa.

Vehasen ja Raition mukaan jo keväällä oli selvästi havaittavissa, että asiakkaat haluavat panostaa itseensä.

– He satsaavat hyviin tuotteisiin. Hajuvesiäkin ostetaan nyt enemmän kuin aikaisemmin, sillä laiva- ja lentomatkustaminen on vähentynyt. Moni asiakas on lisäksi sanonut, että haluaa ostaa tuotteensa mieluimmin paikallisesta liikkeestä.

Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.

Osion uusimmat

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut