Mainostaulukohussa uusi käänne: kuvan takana olikin Ässien markkinointipäällikkö

Ässähenkisen kuvan Lukon mainostauluun osti Ässät, eivät Ässien kannattajat.

Kiekkoareena kertoi aiemmin perjantaina, että Lukon mainostauluun oli ilmestynyt ässähenkinen kuva. Satakuntaa Patakunnaksi julistaneen kuvan päätyminen mainostauluun ei ollut Ässien kannattajien tekosia, vaan Ässien oma markkinointitemppu.

Ässien markkinointipäällikkö Jaakko Ruusunen kertoo ostaneensa mainostilaa sekä Nortamonkadulta että valtatie 12 varressa sijaitsevasta taulusta. Ruususen mukaan mainostilaa ei myy suoraan Lukko, vaan kolmas osapuoli.

Ruususen mukaan tempauksen tarkoituksena oli saada näkyvyyttä ja se onnistui. Esimerkiksi Lukon kannattajaryhmä Raumam Boja jakoi kuvan sosiaalisen median seuraajilleen.

- Minkä takia tällaisia nyt tehdään? Markkinointipäällikkö markkinoi ja pelaajat pelaavat. Tarkoitus oli herättää keskustelua ja ampua kiekkokausi käyntiin, Ruusunen perustelee.

Lukon toimitusjohtaja Timo Rajala viestitti Kiekkoareenalle, että ässäkuva tullaan poistamaan. Ruususen havaintojen mukaan näin myös tapahtui.

- Mainoksen tehtävä on tuoda näkyvyyttä ja sitä saatiin, mutta täytyy silti keskustella kolmannen osapuolen kanssa kompensaatiosta. Jotenkin tämä varmasti hyvitetään, koska kuva poistettiin, Ruusunen toteaa.

Kuvassa esiintyvä mieshahmo ei muuten tietystä yhdennäköisyydestä huolimatta ole entinen patapuolustaja Pasi Peltonen, vaan satunnainen kannattaja Ässien taannoisista tatuointikuvauksista.

- Ehkä tämä tarina jatkuu ja kuva tekee paluun jossain kohtaa, Ruusunen virnistää. 

Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut