Oletko nähnyt Rauma–Pori-kuittailua tienvarsilla? Lukko keksi raumalaisesta tuotemerkistä oman versionsa porilaisille – "Ei ole kyllä tulossa valikoimaan", nauraa yrittäjä

Raum Rome Paris -tuotemerkin takana oleva Iiro Koski piti paikallispelihengessä tehtyä tienvarsimainosta hauskana, vaikka Pori Parkano ja Pöytyä -vaatteita ei ihan heti ole tulossa valikoimaan.

Rauman Lukon ja Porin Ässien välinen derbyviikonloppu näkyy Rauman kaduilla. Perinteinen kuittailu seurojen saa välillä jopa pakkopullamaisia sävyjä, mutta tällä kertaa Lukon markkinointiosasto lienee onnistunut kutkuttamaan monen huumorihermoja.

Tienvarsimainoksissa Rauma, Rooma ja Pariisi ovat saaneet vertailukohdakseen Porin, Parkanon ja Pöytyän. Letkautuksen taustalla on raumalaisen yrittäjän Iiro Kosken Raum Rome Paris -tuotemerkki.

Koski kertoo, että ajatus pienestä piikittelystä oli Lukon.

– Lukon toimistolta soitettiin, että heillä olisi tällainen ajatus, mutta ei logoa. Lähetin logon heti, tämähän on hauska idea, Koski naurahtaa.

Pori, Parkano, Pöytyä -sutjautuksella on itse asiassa sellainen totuusperä, että Koskelta on enemmän tai vähemmän tosissaan pyydetty myös kyseisillä paikkakunnilla komistettuja tuotteita.

– Joku sitä kesän aikana sanoi, että rupeas painamaan tällaisia Pori, Parkano, Pöytyä -paitoja, niin kysyntää on. Ei ole kyllä tulossa, Koski naurahtaa.

Raumalainen kun on, Koski tunnustautuu Lukon kannattajaksi.

– Ei mulla ainakaan SM-liigasta mitään muita lemppariseuroja ole.