Ajanvarauspalvelut lisääntyvät Kelan toimistoissa

Kelan verkkopalvelujen kasvava käyttö vähentää perinteisen käyntiasioinnin tarvetta. Kelan Satakunnan vakuutuspiiri lisää puhelimitse annettavan ajanvarauspalvelun aikoja. Myös henkilökohtaisen neuvonnan painopistettä ohjataan aiempaa enemmän ajanvarauspalveluun.

- Ratkaisu- ja palvelutyö on eriytetty ja toimihenkilöiden toimenkuvia ja tavoitteita on selkeytetty. Palvelutyön vastuualueella työskentelee nyt yhtenäinen ryhmä, jonka vastuulle kuuluvat kaikki palvelutyöhön liittyvät tehtävät, kertoo palvelutyöstä vastaava apulaisjohtaja Sari Tanskanen.

Satakunnan vakuutuspiirissä on tavoitteena, että palvelutyöhön erikoistuneet työntekijät hoitavat lähes kaiken asiakaspalvelun.

Satakunnassa Kelan toimistojen aukioloajat muuttuvat maaliskuun alusta alkaen Eurassa, Harjavallassa, Huittisissa, Kankaanpäässä, Kokemäellä ja Merikarvialla. Näissä toimistoissa ajanvarausta tarjotaan toimiston aukioloajan ulkopuolella kello 9–10. Asiakkailla on mahdollisuus myös perinteiseen toimistopalveluun aukiolopäivinä omassa toimistossa tai muina päivinä lähitoimistossa. Euran toimisto palvelee ke–pe klo 10–12 ja klo 13–15. Rauman toimisto palvelee ma–pe klo 9–16.