Amarillo haastaa ruokien kotiinkuljetuspalvelut: Rauma mukana kokeilussa, jossa asiakas kuljetetaan ruuan luo, eikä ruokaa asiakkaan luo

Amarillo alkaa kuljettaa asiakkaitaan ravintolaan sen sijaan, että se kuljettaisi ruoan asiakkaiden luokse. Noutajaksi nimetty kuljetuspalvelu toimii kevään aikana viidellätoista Amarillo-paikkakunnalla. Raumalla Noutaja-viikonloppua vietetään 22.–23.3.

Rauman Amarillo on ollut viime viikkoina suljettuna remontin vuoksi. Uudistettu ravintola avataan keskiviikkona 6.3.

– Me uskomme, että ihmiset haluavat edelleen käydä syömässä ravintoloissa, jossa ruoka ja tunnelma maistuvat aina erilaiselta kuin kotisohvalla – puhumattakaan niistä kytevistä mahdollisuuksista ja kohtaamisista, jotka ilta voi sytyttää, sanoo Amarillon ketjupäällikkö Pekka Lavikainen.

– Niinpä päätimme, että Amarillo – kenties ensimmäisenä ravintolana maailmassa – kääntää kotiinkuljetuspalvelun käsitteen päälaelleen ja lanseeraa sen sijaan kotoakuljetuspalvelun.

Noutaja on tuunattu auto, jonka voi tilata etukäteen verkosta osoitteesta www.amarillo.fi/noutaja. Auto hakee asiakkaat sovittuun aikaan sovitusta paikasta ja vie heidät Amarilloon. Myös pöytävaraus kuuluu palveluun.

Uudistuva Amarillo herätti vilkasta keskustelua jo viime vuonna, kun se antoi tarjoilijoille uuden roolin entertainereina eli viihdyttäjinä. Koko Amarillon ravintolakonsepti perustuu elämyksellisyyteen, ja Noutaja-palvelu on osa uudenlaista asiakaskokemuksen rakentamista.

– Pelkkä hyvä ruoka ja viihtyisä miljöö eivät vielä riitä, vaan mieleenpainuvimmat kokemukset luodaan vuorovaikutuksessa. Amarillon tehtävä onkin tuoda ihmiset yhteen ja tarjota heille elämyksiä, joista parhaat tarinat syntyvät. Noutaja on konkreettinen tapa toteuttaa tätä tehtävää, Lavikainen valottaa.