Eurajoki pääsemässä pulmastaan – asiakasvirtaa olisi mutta ei kaupan alan tilaa keskustassa

Havainnekuvassa on hahmoteltu, miten Eurajoen uusi liikealue voisi rakentua. Muutkin vaihtoehdot ovat mahdollisia, sillä iso liikekortteli on mahdollista jakaa useammaksi rakennuspaikaksi. Yläreunassa oikealla keskustan risteys, joka korvataan jatkossa liikenneympyrällä. Valtatie 8:n linjaus muuttuu niin, että uusi ohitustie siirtyy lännemmäksi ja vanha linjaus jää kunnan sisäiseksi yhteydeksi.
Havainnekuvassa on hahmoteltu, miten Eurajoen uusi liikealue voisi rakentua. Muutkin vaihtoehdot ovat mahdollisia, sillä iso liikekortteli on mahdollista jakaa useammaksi rakennuspaikaksi. Yläreunassa oikealla keskustan risteys, joka korvataan jatkossa liikenneympyrällä. Valtatie 8:n linjaus muuttuu niin, että uusi ohitustie siirtyy lännemmäksi ja vanha linjaus jää kunnan sisäiseksi yhteydeksi. Kuva: Sweco

Eurajoen keskusta laajenee aimo harppauksen länteen, kun valtatie 8 vaihtaa paikkaa. Valmis on keskustan kaavauudistus, jonka myötä kunta voi tarjota liikerakentamisen paikkoja valtatie 8:n länsipuolelta. Eurajoen ja Rauman välisellä valtatieosuudella kulkee noin 11 000 ajoneuvoa vuorokaudessa, muistuttaa kunnanjohtaja Vesa Lakaniemi. Kaupan alan laajenemisvaraa ei sen sijaan ole ollut.