
Suomen Nuorkauppakamareiden vuosittaisessa Tuottava Idea -kilpailussa tuli tänä vuonna menestystä Euraan. Kauttuan kylässä toimivan Jujo Thermal Oy:n muoviton elintarvikepakkausmateriaali Shieldplus voitti aluekilpailun yrityssarjan Länsi-Suomessa.
Aluevoittajat jatkavat kansalliseen kilpailuun, jonka palkintona voittajainnovaatio saa näkyvyyttä New Yorkin tunnetuimmalla valotaululla.
Täyttää kaikki kriteerit
Aluekilpailun yrityssarjan voittaja Jujo Thermal Oy valmistaa erikoispapereita erilaisiin käyttötarkoituksiin. Yritys osallistui Tuottava Idea 2022 -kilpailuun innovatiivisella kierrätettävällä, kuitupohjaisella Shieldplus -pakkausmateriaalilla, joka sopii myös elintarvikkeille.
Kilpailun tuomaristo arvosti idean positiivista vaikutusta yhteiskuntaan ja koko maailmaan: siinä yhdistyvät vastuullisuus, innovatiivisuus, teknologia, tuotannon resurssitehokkuus, muotoilu, kansainvälisyys ja ajankohtaisuus.
Kilpailussa etsittiin myös innovaatioita yhteiskunta sekä start up -sarjoissa.
Kansainvälistä näkyvyyttä
Tuottava Idea 2022 -aluekilpailun voittajat julkistettiin Suomen Nuorkauppakamareiden aluevaalikokouksessa Itämerellä 24. syyskuuta. Alueellisen palkintoraadin muodostivat Suomen Senaatin varapuheenjohtaja Hanna Toimi Tampereelta, Suomen Nuorkauppakamarit ry:n aluejohtaja Aleksi Graf Keuruulta, Tuottava Idea 2022 aluekilpailupäällikkö Päivi Tiura-Paavola Akaasta ja tuomariston puheenjohtajana Lounea Yritysratkaisut Oy:n toimitusjohtaja Jari Toivola Hämeenkyröstä.
Aluevoittajat jatkavat kansalliseen Tuottava Idea 2022 -kilpailuun, jonka voittajat julkistetaan 19. lokakuuta Turussa. Tällöin kilpailun kansallinen kumppani Nasdaq tuo Helsingin pörssin avauskellon palkitsemistilausuuteen voittajien soitettavaksi.