Greenpeace suosittelee Kukkoa oluenjuojille

Räppäri Paleface esiintyy Greenpeacen olut-kampanjassa.

Laitilan Kukko saa yllättävää markkinointitukea: ympäristöjärjestö Greenpeace suosittelee oluenjuojille Kukon valitsemista.

Mausta ei tällä kertaa ole kyse, vaan ympäristöystävällisyydestä. Greenpeace pani suomalaiset panimot paremmuusjärjestykseen uusiutuvan energian käytön, energiatehokkuuden ja kestävien käytäntöjen mukaan.

Vertailussa kärkeen kiilasivat Laitilan Wirvoitusjuomatehdas ja Malmgårdin Panimo.

- Hyvältähän tulos meidän kohdalla näyttää, mutta parannettavaa toki vielä on. Nämä asiat eivät meillä edes ole pääasiassa imagollisia, vaan jo hyvissä ajoin ymmärsimme, että panostukset kyseisiin arvoihin satavat jossain vaiheessa tilille säästettyinä euroina, kommentoi Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan toimitusjohtaja Rami Aarikka Greenpeacen tiedotteessa.

Julkkiskasvoksi kampanjaansa Greenpeace sai räppäri Palefacen, joka riimittelee videolla näin:

Kesä 2016, tääl saattaa kastuu,
mut kaljakaupoilla kannattaa muistaa kuluttajan vastuu.
Ennen kun ne bisset tuotu, juotu ja juotettu,
mieti millä energialla ne on tuotettu.
Ennen kun se bini on huulilla ja chillaat,
varmista et se on tuotettu uusiutuvilla.