Huijaussähköposteja liikkeellä Osuuspankin nimissä

Osuuspankin nimissä on liikkeellä huijaussähköposteja, kerrotaan OPn verkkosivuilla.

Huijaussähköposteissa kerrotaan, että tili on estetty turvallisuussyistä ja asiakasta ohjataan klikkaamaan viestissä olevaa linkkiä tilitietojen aktivoimiseksi.

OP muistuttaa, että asiakkaita ei pyydetä koskaan kirjautumaan verkkopalveluihin sähköpostissa tai tekstiviestissä olevan linkin kautta. Myöskään henkilökohtaisia verkkopalvelutunnuksia, luottokortin tietoja tai henkilötunnusta ei koskaa pyydetä lähettämään sähköpostitse tai tekstiviestillä.

Huijausviestiin ei saa vastata, eikä viestissä olevaa linkkiä saa klikata, muistuttaa Osuuspankki.

Mikäli olet luovuttanut verkkopankkitunnuksesi tai luottokorttitietosi huijaussivustolla, sulje ne välittömästi soittamalla OP 0100 0500 (arkisin kello 8-22, pvm/mpm) puhelinpalveluun.

Puhelinpalvelun palveluajan ulkopuolella sulje tunnuksesi soittamalla Sulkupalveluun +358 20 333 (24 h/vrk).

Ilmoita tapahtuneesta myös puhelinpalveluun sen avauduttua.