K-ryhmä testaa vegehyllyä

Kasvisruokien myynti on kasvanut K-ruokakaupoissa, minkä vuoksi K-ryhmän kaupoissa testataan vegehyllyä. Siihen kootaan kasviproteiinituotteet, tiedottaa Kesko.

Kysyntä on lisääntynyt useissa tuoteryhmissä, kuten vegaaniset jäätelöt, ei-maitopohjaiset juomat sekä soija- ja paputuotteet. Kasviproteiinipohjaisten tuotteiden myynti on kasvanut keskimäärin noin 25 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Vegehyllyn tunnistaa vihreistä teippauksista. Sitä on pilotoitu K-supermarket Nurmijärvellä ja K-citymarket Pirkkalassa. Mikäli ratkaisu osoittautuu suosituksi, vegehyllyjä on tarkoitus tuoda laajasti K-ruokakauppoihin.

- Vegehylly on otettu erinomaisesti vastaan. Kokosimme kasviproteiinituotteet jo alkuvuodesta omaan hyllyynsä. Vaikkei erillisiä teippauksia vegehyllyn merkiksi ollut vielä tehty, tuotteiden myynti kasvoi alkuvuonna esimerkiksi soija- ja kauramaidoissa lähes kaksinkertaiseksi, kertoo K-supermarket Nurmijärven kauppias Minna Astikainen.