Elävät Kaupunkikeskustat (EKK) ry, johon Raumakin kuuluu, tempaisee pystyyn valtakunnallisen yhteismarkkinointikampanjan tuodakseen esille kaupunkikeskustoja.
Mukana on kaikkiaan 19 kaupunkia, jotka haluavat "vahvistaa keskustojensa elinvoimaa, yrittäjyyttä sekä lisätä niiden vetovoimaa", kerrotaan EKK:n tiedotteessa.
– Nyt oli tärkeä hetki vahvistaa yhteistyötä. Jokaisella kaupungilla on haaste säilyttää keskustojensa elinvoima. Yhdessä tekeminen tuo voimaa ja vaikuttavuutta, kertoo tiedotteessa EKK:n varapuheenjohtaja Samuli Kansa.
Kampanjan tunnus on "Koe kaupunki ja sen ainutlaatuinen keskusta". Markkinointiyhteistyön näkyvin tuotos on keskustoja esittelevä video, jota levivetään sosiaalisessa mediassa ja televisiokanavilla.
Lisäksi kaupunkikeskustat järjestävät omia kauppatapahtumiaan kampanjaan tukeutuen.
Markkinointiyhteistyössä mukana olevat kaupungit kuuluvat Elävät Kaupunkikeskustat (EKK) ry:hyn, joka on perustettu 1997. EKK on kaupunkikeskustojen valtakunnallinen kattojärjestö, jonka tehtävä on kehittää Suomen kaupunki- ja kuntakeskuksia jatkuvasti.
Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.