Kekkonen: Suomi on viestinnän ja markkinoinnin pienvalta

Jussi Kekkonen kysyy retorisesti onko Rauman markkinoinnissa otettu kaikki irti siitä, että kaupungin keskustassa on Unescon maailmanperintökohde. Kuva: Juha Sinisalo

Viestintätoimisto Miltton Networksin toimitusjohtaja ja johtava asiantuntija Jussi Kekkonen kannustaa Rauman seutua erottautumaan ja kokeilemaan rohkeasti markkinoinnissaan.

– Kaikki lähtee omista vahvuuksista ja ennen kaikkea teoista. Tärkeää on ymmärtää, ettei Suomi ole nollasummapeli. Porin menestys voi olla Raumankin etu, hän sanoo.

Kekkonen väittää Suomen olevan viestinnän ja markkinoinnin pienvalta.

– Olemme insinöörikansaa, ja meillä on vahva tiedottamisen kulttuuri. Pitäisi ottaa mallia länsinaapurista, joka on viestinnän ja markkinoinnin suurvalta. Ruotsalainen myy ensin innovaationsa maailmalle ja käynnistää tuotantolinjansa vasta sitten.

JATKA JUTUN LUKEMISTA NÄKÖISLEHDEN PARISSA

Hanki itsellesi lukuoikeus tilaussivulta. Esimerkiksi 24 tunnin lukuoikeus maksaa vain kaksi euroa.

Mikäli olet jo Länsi-Suomen tilaaja, voit rekisteröityä digipalvelujen käyttäjäksi täällä.