Ketjureaktio-kampanja haastaa yritykset liikkumaan

Suomen Punaisen Ristin polkupyöräilijöille suunnattu varainhankintakampanja Ketjureaktio käynnistyy 1. toukokuuta.

Pyöräilykampanja on tarkoitettu liikuntamyönteisille yrityksille ja yhteisöille. Kampanjalla kannustetaan työmatkapyöräilyyn ja samalla tekemään hyvää.

Ketjureaktiossa työnantaja sitoutuu maksamaan euron jokaisesta joukkueensa polkemasta 25 kilometristä Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Punainen Risti käyttää kampanjassa kertyvät varat terveystyöhön Afrikassa. Työllä edistetään puhtaan veden saantia ja parannetaan heikossa asemassa olevien ihmisten terveyttä.

– Suosittelemme kampanjaa yrityksille ja yhteisöille. Ketjureaktio tukee työntekijöiden hyvinvointia. Samalla kun liikunnasta saa hyvän olon, saa hyvän mielen myös auttamisesta, kannustaa Suomen Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki.

Viime vuonna 120 joukkuetta polki yhteensä yli 48 000 euroa.

- Tänä vuonna nostamme tavoitteen vielä korkeammalle, ja tavoittelemme 60 000 euroa, Arrajoki haastaa.