Kirjastossa on suomalaisten mielestä paras palvelu

Tutkimustulokset vuoden 2013 asiakaspalveluyrityksistä ovat valmistuneet. Parhaan arvion kuluttajilta sai kirjasto.

Kirjasto on usean vuoden ajan ollut kolmantena, mutta tänä vuonna se vei ensimmäisen sijan.

Kolmen kärki yleisarvosanalla mitattuna on kuitenkin sama kuin useana vuonna aikaisemminkin eli seuraavina ovat POP Pankki ja Säästöpankki, jotka tänä vuonna jakavat toisen sijan.  

Asiakaspalveluyrityksen valinta perustuu Taloustutkimuksen toteuttamaan, suomalaisia edustavaan Kansallinen Asiakaspalvelupalaute -tutkimukseen.

Tutkimuksessa tutkitaan vuosittain noin sadan valtakunnallisen yrityksen tai kunnallisen toimijan asiakaspalveluun liittyviä tekijöitä kuten asiakaspalvelua yleensä, ensivaikutelmaa, odotus- ja asiointiaikaa, ystävällisyyttä, asiantuntemusta, hinta-laatu-suhdetta, asian huomiointia, joustavuutta, tilojen viihtyisyyttä sekä uudelleenkäyttöhalukkuutta. 

Vuoden asiakaspalveluyritykset 2013 TOP 10:

1    Kirjasto
2    POP Pankki (ent. Paikallisosuuspankki)
2    Säästöpankki
4    Alko
5    Yliopiston Apteekki
6    Muu Apteekki
7    OP-ryhmän osuuspankit
8    Pentik
9    Diacor
9    Mehiläinen