Laitilalainen kananmunanpakkaaja tilittää 50 000 euroa takaisin tuottajatiloille osana Keskon kampanjaa

Keskon Tuottajalle kiitos- kampanjassa tarjotaan kuluttajille mahdollisuus lisätä omien arvojensa mukaisia valintoja, jossa tuotteiden tuottajat saavat vielä lisäpanostuksen omaan työhönsä.

| Päivitetty

Laitilan Kanatarhan kananmunat ovat olleet Keskon Tuottajalle kiitos -kampanjassa mukana jo vuodesta 2019.

Kampanjan tarkoituksena on tarjota kuluttajille mahdollisuus lisätä omien arvojensa mukaisia valintoja, jossa tuotteiden tuottajat saavat vielä lisäpanostuksen omaan työhönsä.

Kampanjaan liittyen laitilalainen kananmunapakkaamo Munax Oy tilittää tänään 50 000 euroa takaisin kahdellekymmenelle kolmelle kampanjassa mukana olevalle tilalle. 

– Tuottajille Kiitos on hieno kampanja, ja on ilo ohjata kyseinen summa suoraan tilalle. Tilan kehittyminen vaatii investointeja. Olemme ylpeitä kaikista tuottajistamme. Näemme asian niin, että kun tila voi hyvin on siellä onnelliset kanat. Onnelliset kanat taas tuottavat laadukkaita kananmunia, kertoo Munax Oy:n toimitusjohtaja Janne Torikka.

Kananmunan kokonaiskulutus nousi koronavuoden 2020 aikana 5,6 prosenttia. Kananmunien kulutus nousi 6,2 ja munavalmisteiden käyttö  2,7 prosenttia. (Kantar TNS Gallup)

Viimeisten 15 vuoden aikana kananmunan kulutus on tasaisesti kasvanut.

Uudet suomalaiset tutkimustulokset kananmunan terveellisistä vaikutuksista muiden muassa muistisairaiden hoitoon sekä sen positiivinen vaikutus kakkostyypin diabeteksen hoitoon ovat lisänneet kulutusta.

Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut