Läntisen Suomen Kelalla yli 900 000 asiakasta vuodenvaihteen jälkeen

Kelan organisaatio uudistuu. Kuva: LS-arkisto/Jere Grönberg

Kelan organisaatio uudistuu vuoden alussa. Samalla toimintansa aloittavat Läntinen vakuutuspiiri ja Läntinen asiakaspalveluyksikkö.

Uusi Läntinen vakuutuspiiri muodostuu nykyisistä Turun, Varsinais-Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan vakuutuspiireistä sekä Kela Ahvenanmaan erityisyksiköstä ja Vammaisten tulkkauspalvelukeskuksesta. Läntinen asiakaspalveluyksikkö vastaa Kelan asiakaspalvelusta eri palvelukanavissa ja asiointitavoissa.

Läntisen vakuutuspiirin johtajaksi on nimitetty porilainen Petri Hannula, asiakaspalveluyksikön päälliköksi taas Tina Söderman Vaasasta.

Organisaatiouudistus ei vaikuta Kelan palvelupisteiden määrään. Läntisen Suomen Kela palvelee tämän jälkeen yhteensä 900 000 asiakasta.