Legendaarinen Hankkija palasi markkinoille

Hankkija Oy:n markkinointibrändit Agrimarket ja Multasormi on muutettu Hankkijaksi vuoden alussa. Muutoksen tavoitteena on tukea ja vahvistaa Hankkijan yhtenäisyyttä ja identiteettiä sekä yhdenmukaistaa, tehostaa ja selkeyttää Hankkijan markkinointia.

Agrimarket- ja Multasormi-tunnukset poistuvat käytöstä tämän vuoden aikana. Valomainokset ja muut nimikyltit Hankkijan myymälöissä ja muissa toimipaikoissa vaihdetaan asteittain noin vuoden kuluessa. 

Keskusosuusliike Hankkija perustettiin vuonna 1905. Hankkijan tunnettu ”hakaslogo” syntyi jo 1930-luvulla, jolloin logon kolme hakasta merkitsivät ”valittua, tarkastettua, taattua”. Hankkijan logo oli pitkään yksi Suomen tunnetuimmista tuotemerkeistä. Nostalginen Hankkijan oranssi lippalakki oli maaseudun isäntien vakiovaruste 1970- ja 80-luvuilla.