Medialla suuria mahdollisuuksia

Sanomalehdet ovat pitäneet pintansa etenkin paikallisten ja maakunnallisten uutisten sekä paikallisilmoitusten välittäjänä.

Maailmanlopun ennusteet ovat olleet turhan synkkiä, vaikka totta onkin, että media-alan murros koskettaa voimakkaasti myös Raumalla.

Marva Groupin toimitusjohtaja Heikki Marva näkee media-alan tulevaisuuden paljon myönteisemmässä valossa kuin moni muu. Marva uskoo, että medialla on suuria mahdollisuuksia edessään – lukijoiden uutisnälkä kun ei kuole koskaan.

– Mediamarkkinahan kasvaa koko ajan. Ihmisten ajankäytöstä media lohkaisee yhä suuremman osan ja medialiiketoiminta tulee siksi kasvamaan.

Media-alan muutosvauhtia Heikki Marva kuvailee ”sangen reippaaksi”.

Ympäröivä maailma muuttuu niin painamisessa kuin mediassa, ja eri mediavälineiden pitää muuttua maailman mukana.

Paikallisuus
valttina

– Lehdet ja organisaatiot muuttuvat, ja murros koskee myös radiota ja televisiota. Me vastaamme lukijoiden ja ilmoittajien tarpeitten muutoksiin entistä voimakkaammalla panostuksella paikallisuuteen. Kuuntelemme asiakasta ja tuotamme asiakkaille kiinnostavia sisältöjä, Heikki Marva alleviivaa.

Uutis- ja aikakauslehdistä Länsi-Suomea, Helsingin Sanomia, Talouselämää ja Suomen Kuvalehteä päivittäin seuraava Marva uskoo, että tulevaisuudessa historioitsijat huomaavat, kuinka alussa media-alan murros oli Suomessa, kun elettiin vuotta 2013.

– Ei logistiikka-alakaan kuollut purjelaivakauden jälkeen, vaan muutti muotoaan – ja on kasvanut noista ajoista valtavin harppauksin, Marva huomauttaa.