"Mihin numeroon kuuluu soittaa?" – taksiuudistus hämmentää yhä autokyytiä kaipaavia asiakkaita

Aitotaksin varapuheenjohtaja Ville Tuomola on taksiuudistuksen jälkeen päässyt monet kerrat opastamaan ihmisiä uudistuksessa. "Asiakkaan kannattaa tarkistaa, että pihaan saapuvan taksin kyljessä on sen välitysyhtiön nimi, josta taksin on tilannutkin. Isommilla välitysyhtiöillä on yhteiset pelisäännöt ja esimerkiksi olemassaolevat reklamaatiokäytännöt." Kuva: Pekka Lehmuskallio

Uusi taksilaki on ollut voimassa nyt puolitoista vuotta. Sen piti olla hintasääntelyn poistumisen myös asiakaslähtöinen uudistus, mutta ainakin Rauman seudulla iso osa asiakkaista on edelleen uudistuksen kanssa aivan ihmeissään.

Lisää aiheesta

Vain tilaajille Raumalainen "Raija" pettyi, kun päivystysreissulle tilattu taksi ei tullutkaan – "Ei taksin ole pakko lähteä", totesi kyydinvälitys ja oli oikeassa

"Husu" Husseinin taksitarina paljastui sepitteeksi – Taksiliiton puheenjohtajan mukaan se voi tehdä hallaa maahanmuuttajakuljettajille

Vain tilaajille Raumalaiset dialyysipotilaat jäivät ilman taksikyytiä

Saako maaseudulla taksia ollenkaan?

Jopa yli tuhat taksilupaa syyniin: Viranomaiset tarkkailevat nyt, ovatko taksiyhtiöt hoitaneet velvoitteensa – Laiminlyönti voi nostaa yhtiön tien pystyyn

Näitä kahta asiaa taksiasiakkaat pitävät tärkeimpinä