Miksi vaalikampanjasi oli keltainen, Kristiina Salonen?

Vaalikampanjassa oli myös paljon uutta. Esimerkiksi vaalikontti oli Satakunnassa ensimmäinen, eikä niitä koko maassakaan vielä monta ollut. Vapaaehtoiset päivystivät kaksi viikkoa ahkerasti. Kävijöitä oli jopa 400-500 päivässä.

| Päivitetty

Huikean äänisaaliin keränneen Kristiina Salosen vaalikampanjan pääväri oli raikas keltainen.

Tuliko kyselyjä eikö demarien perinteinen punainen kelpaa?

- No, ihan muutamia. Kyllä minä demari olen, ja mainoksissa oli aina SDP:n logo. Mulla nyt vain on jokaisessa vaalikampanjassa ollut joku väriteema. Eka taisi olla pinkki, sitten oli punaista ja viimeksi mintunvihreää. Nyt valittiin keltainen, joka on iloinen, näkyvä ja kevään väri, vastasi Salonen.

Vaalikampanjat olivat pääsääntöisesti aiempaa lyhyempiä, mutta loppusuoralla tosi intensiivisiä. Kärkiehdokkaat tekivät vaalityötä jokseenkin täysipäiväisesti.

- Se sopi mulle, koska eduskuntatyö jatkui pitkään ja muun muassa soten takia sitä tehtiin välillä 24/7.

Salonen kehui tukiryhmäänsä maakunnan parhaaksi. Talkootöitä tehtiin isolla porukalla ja tunteja laskematta.

- Vaalikampanjassa oli myös paljon uutta. Esimerkiksi vaalikontti oli Satakunnassa ensimmäinen, eikä niitä koko maassakaan vielä monta ollut. Vapaaehtoiset päivystivät kaksi viikkoa ahkerasti. Kävijöitä oli jopa 400-500 päivässä.

Salosen vaalipäällikkönä toimi Jari Laiho. Hän siteerasi vaali-illassa Rauman Lukon entistä päävalmentajaa Risto Dufvaa: kun kaikki tekevät hyvää työtä, tulee hyvä tulos.

- Huippurutistus joukkueeltamme. Mutta tarvitaan myös hyvä ehdokas. Meillä oli aivan huippuhyvä. Krisse on 100-prosenttisesti sitoutunut, kehui Laiho.

Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut