"Off-season" jää pois – pörssiin listautuva raumalaisyhtiö aikoo tehdä enemmän ja täysin uudenlaisia tapahtumia

Markus Niemelän mukaan Rush Factoryn tulevaisuus näyttää kirkkaalta. Kuva: Vesa-Ville Väänänen

Nasdaqin First North Finland -markkinapaikalle listausta hakeneella Rush Factorylla menee raumalaisen toimitusjohtajan Markus Niemelän mukaan hyvin.

– Yleisesti ottaen menee hyvin, ja mitä olen ymmärtänyt osakeannista, niin oikein hyvällä mallilla on, Niemelä sanoi torstaina Länsi-Suomelle.

Osakeanti päättyy perjantaina kello 16.30, ja sen tulosta voi odottaa ensi viikon alussa. Kaupankäynnin pörssissä on määrä alkaa 16. marraskuuta.

Pörssiin menemisen tarkoituksena on luoda jatkuvuutta tapahtumayhtiön toimintaan.

– Uusien konseptien kehittäminen on tähän mennessä ollut jostain muusta pois. Meillä on myös ollut "off-season" talvella, mutta nyt saamme järjestettyä tapahtumia ympärivuotisesti, Niemelä sanoo.

Rush Factory tuottaa tapahtumansa käytännössä kokonaan itse. Tapahtumia ja elämyksiä on Isossa-Britanniassa, Euroopassa ja Pohjoismaissa.

– Meidän ideamme on se, että meillä on kaikki yhdessä nipussa. Vessat on ainoastaan ainoa asia, mikä tilataan tapahtumapaikalle, toimitusjohtaja kertoo.

Suunnitelmissa on uudenlaisiakin tapahtumia.

– Tulossa on esimerkiksi keskellä viikkoa järjestettävä pienempi tapahtuma, jossa tehdään yhteistyötä tunnetun suomalaisen viihdebrändin kanssa, Niemelä väläyttää.

Ympärivuotisten työntekijöiden määrä kasvaa sekin. Tällä hetkellä konsernissa työskentelee Niemelän mukaan ympärivuotisesti

– Vuonna 2020 toteutettavaa projektia tulee tekemään kolme tai neljä henkilöä, ja tuotantopuolelle tulee kaksi tai kolme uutta, hän sanoo.

Tapahtumien määrällinen lisääntyminen tuo vakautta myös tapahtumatiimiin vakituisesti kuuluvien 5–7 hengen työntekijän arkeen.

– Heidän ei välttämättä tarvitse nyt etsiä töitä meidän off-seasonin ajaksi, Niemelä toteaa.