Oiva ottaa asiakkaat vastaan jo ovella

Kuluvan vuoden ensimmäisestä päivästä lähtien elintarvikealan yritysten ja ravitsemusliikkeiden ulko-oven läheisyydessä on pitänyt olla esillä Oiva-raportti, mikäli siihen liittyvä tarkastus on yrityksessä tehty.

Rauman Amarillon ravintolapäällikkö Sami Pihlajaniemi pitää yhtenäistä Oiva-raporttikäytäntöä erittäin hyvänä asiana.

– Tasapuoliset tarkastuskriteerit ovat samat kaikille. Mikäli jotain epäkohtia raporttiin kirjataan, niin seuraavaa tarkastuskertaa varten tietää, missä kohtaa pitää parantaa, Pihlajaniemi sanoo.

Yksikään asiakas ei ole vielä Amarillon ravintolapäälliköltä tullut ulko-oveen kiinnitetystä Oiva-raportista kysyneeksi.

– Toisaalta raportti itsessään on jo melko kattava, joten se ei välttämättä jätä paljon kysyttävää. Toisaalta taas jotkut eivät aina huomaa ovesta yksityistilaisuuksistakaan ilmoittavia lappuja, joten Oiva-raporttikin saattaa jäädä huomaamatta, Pihlajaniemi sanoo.

Lue lisää yrittäjien näkemyksiä Oiva-raportista maanantain Länsi-Suomesta.