Oras aloittaa tuotelanseerausten ilotulituksen

Toimitusjohtaja Pekka Kuusniesmi esitteli suihkutermostaatin sisärungon koneistusta. Oraksen ja Hansan hanat ovat nyt samoja tuotteita - vain merkki vaihtuu.

Raumalainen hanavalmistaja Oras on pitänyt uutuustuotteiden osalta matalaa profiilia kolmen vuoden ajan.
Hiljaiselon syy on pitkälti yrityskauppa. Oras osti saksalaisen kilpailijansa Hansan kolme vuotta sitten. Alusta lähtien Orakselle oli selvää, että tuotteistot pitää yhtenäistää ajan myötä.

– Yhteinen tuoteportfolio on keskeisen tärkeä kustannusrakenteen ja tuottavuuden kannalta, Oras Groupin toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi kertoo.

Oras käytti aikaa ja ajatusta yhtenäisen tuoteportfolion rakentamisessa. Hiljaiselon jälkeen nyt alkaa tapahtua. Loppuvuosi mennään parin uuden tuotteen kuukausivauhtia. Ensi vuonna tahti kiristyy siitäkin.

– Tästä syksystä alkaa ilotulitus lanseerauksissa. Uusien tuotteiden pitää näkyä myynnin lisäyksenä. Muuten olemme epäonnistuneet, Kuusniemi sanoo.

– Muutos on kaikkinensa iso ponnistus, mutta välttämätön. Raumalla tuotantovolyymi mahdollisesti kasvaa, sillä Raumalla tehdään paljon myös Hansa-brändillä markkinoitavaa tavaraa. Viime kädessä kaikki on kiinni siitä miten tuotteet käyvät kaupaksi, kertoo Kuusniemi.

JATKA JUTUN LUKEMISTA NÄKÖISLEHDEN PARISSA

Hanki itsellesi lukuoikeus tilaussivulta. Esimerkiksi 24 tunnin lukuoikeus maksaa vain kaksi euroa.

Mikäli olet jo Länsi-Suomen tilaaja, voit rekisteröityä digipalvelujen käyttäjäksi täällä.