Osuuskauppa Keulan myynti kasvoi

Osuuskauppa Keulan viime vuoden vähittäismyynti nousi 147,2 miljoonaan euroon, jossa oli kasvua kaksi prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.

Keulan vähittäismyynnistä marketkaupan (Prisma, S-market, Sale) osuus oli 105,3 miljoonaa euroa eli 71,5 prosenttia, ja kasvu edellisvuoteen verrattuna 2,3 prosenttia.

Kasvua oli kaikilla Keulan toimialoilla, kuten liikennemyymälä- ja polttonestekaupassa, ravitsemiskaupassa, tavaratalo- ja erikoisliikekaupassa.

Päivittäistavaramyynnin kehitys viime vuonna oli 3,4 %. 

Keulalla oli vuoden lopussa toimipaikkoja 31 ja henkilökunnan määrä viime vuoden lopussa oli 475. 

Osuuskauppa Keulan asiakasomistajille maksettiin Bonusta ja maksutapaetua yhteensä seitsemän miljoonaa euroa, joka on 100 000 euroa enemmän kuin edellisvuonna. Keulan asiakasomistajamäärä oli vuoden lopussa 27 353.

Prismassa avataan helmikuun lopussa uusi kauneuden ja hyvän olon erikoisliike Emotion, joka työllistää neljä kauneusalan ammattilasta. Myymälässä on kosmetiikkaa, koruja sekä terveystuotteita.

Kauttuan keväällä avattavan Sale–lähimyymälän rakennustyöt etenevät suunnitellussa aikataulussa. Sale tulee työllistämään seitsemän henkilöä.