Peliala on tehnyt pysyvän vallankumouksen tulokärjessä – Professori Olli Sotamaa: "Suomessa on nyt ennätyksellisen paljon kokemusta siitä, miten menestyspelejä tehdään"

Peliyhtiö Supercellin toimitusjohtaja Ilkka Paananen (vas.) ja luova johtaja Mikko Kodisoja loivat suositun Clash of the Clans -pelin jo vuosia sitten. Kaksikko poseerasi pelistä tutun barbaarihahmon takana lokakuussa 2013, jolloin japanilainen teleoperaattori SoftBank ja peliyhtiö GungHo ostivat 51 prosentin osuuden Supercellistä. Kauppahinta oli tuolloin 1,1 miljardia euroa.
Peliyhtiö Supercellin toimitusjohtaja Ilkka Paananen (vas.) ja luova johtaja Mikko Kodisoja loivat suositun Clash of the Clans -pelin jo vuosia sitten. Kaksikko poseerasi pelistä tutun barbaarihahmon takana lokakuussa 2013, jolloin japanilainen teleoperaattori SoftBank ja peliyhtiö GungHo ostivat 51 prosentin osuuden Supercellistä. Kauppahinta oli tuolloin 1,1 miljardia euroa. Kuva: MAURI RATILAINEN

Supercell, Reworks, Capture Monkey. Näiden peliyritysten omistajat löytyvät tulotilastojen kärjestä, ja kertovat vastaan sanomattomasti talouden isosta muutoksesta.