Postilakko viivästyttää Satasairaalan asiakaskirjeiden kulkua

Maanantaina alkava postilakko viivästyttää toteutuessaan Satasairaalan asiakas- ja kutsukirjeiden, hoitopalautteiden ja laskujen kulkua.

Lakon aikana varmistamme ajanvaraukset soittamalla asiakkaillemme, joita tieto esim. poliklinikkakäynnistä tai muista tutkimuksista ja toimenpiteistä ei enää tavoita kirjeitse määräajassa. Sähköiset kirjeemme tavoittavat henkilöt, jotka käyttävät OmaPosti-palvelua.

Myös tekstiviestimuistutukset lähtevät normaalisti. Reseptit ja hoitoyhteenvedot (epikriisi) ovat katsottavissa käynnin jälkeen Omakanta-palvelussa Kanta-palvelujen kautta.

Satasairaala pidentää postilakon vuoksi väliaikaisesti asiakaslaskujensa maksuaikaa 21 päivästä 30 päivään. Maksuajan pidennys ei koske ennen postilakon alkua lähetettyjä laskuja.

Satasairaala suosittelee mahdollisuuksien mukaan sähköisen OmaPosti-palvelun sekä eLasku-palvelun käyttöönottamista. Ohjeet verkkolaskun (eLasku) käyttöönottamiseen saa omasta pankista.

Tarvittaessa asiakas voi ottaa yhteyttä omaan tutkimus- tai hoitoyksikköönsä.