R-kioskien elintarvikevalikoima laajenee

Osana investointiohjelmaansa R-kioski on kehittänyt Ruokaa-konseptin, jonka myötä R-kioskien elintarvikevalikoima laajenee.

Uusi ruokavalikoima laajenee 250 kioskiin vuoden 2014 aikana ja vuoteen 2015 mennessä mukaan aiotaan saada jo 450 kioskia. Tällä hetkellä 150 R-kioskia tarjoaa vähintään 150 artikkelin valikoiman peruselintarvikkeita ja ateriakokonaisuuksia.

– Testasimme kesän aikana uutta konseptiamme. Kokeilu sai asiakkailtamme myönteisen palautteen ja mukana olevien kioskien myynti nousi noin kymmenen prosenttia, R-kioskin toimitusjohtaja Johannes Sangnes kertoo.

Sangnes uskoo, että R-kioskin uusi ruokakonsepti houkuttelee erityisesti sinkkuja, opiskelijoita ja eläkeläisiä ostoksille. R-kioski vastaa myös nopeaan täydennysostamisen tarpeeseen.

– Haluamme tarjota vaihtoehdon kaikille niille, joilla ei ole joko aikaa tai kiinnostusta marketissa asiointiin. Samalla tuomme myös kauan kaivattua kilpailua suomalaiseen ruokakauppaan, Sangnes sanoo.

Ruokaa-konsepti on osa R-kioskin laajempaa investointiohjelmaa, johon kuuluvat muun muassa uusittu myymäläilme, julkisivujen modernisointi ja uudet konseptit.