Rauman tullin asiakaspalvelua uhkaa lakkautus

Tulli esittää asiakaspalvelun rajoittamista yhteen päivään Rauman, Jyväskylän, Kokkolan, Lahden, Oulun, Tampereen ja Vaasan toimipaikoilla 1.3.2016 alkaen sekä Hakkilan, Hangon, Porin, Tornion (Hallituskatu ja Etelätulli) ja Turun toimipaikoissa 1.6.2016 alkaen.

Lisäksi Tulli esittää edellä mainittujen toimipaikkojen asiakaspalvelun lakkauttamista 1.6.2016 alkaen sen mukaan kuin hyvän hallintotavan edellyttämä asiointi on järjestetty ja valtiovarainministeriön alueellistamisen koordinaatioryhmä on hyväksynyt Tullin esityksen.

Tulli jatkaa kesäkuussa 2014 aloitettua asiakaspalvelutarpeen selvittämistä 12 tullitoimipaikalla. Selvitystyön ensimmäisessä vaiheessa Tulli lakkautti asiakaspalvelun Loviisan, Keski-Vantaan, Kouvolan ja Lappeenrannan Mustolan toimipaikoissa kuluneen vuoden alussa.

Asiakkaille, jotka käyttävät selvitystyön kohteena olevien toimipisteiden asiakaspalvelua, järjestetään keskustelutilaisuuksia, joissa asiakkaat voivat tuoda esiin oman näkemyksensä asiakaspalveluiden lakkauttamisen vaikutuksista liiketoimintaansa.

Tullin verkkosivuilla on julkaistu muutossivusto, jonne on kerätty vastaukset aikaisempien kuulemistilanteiden kysymyksiin ja huomioihin. Sivulla on julkaistu myös ohjeet Tullin kanssa asiointiin asiakaspalvelua supistavien toimipaikkojen osalta.