Rauman tullin asiakaspalvelun tarpeellisuutta puntaroidaan

Tullissa on käynnistetty kesäkuussa 2014 kuudentoista eri toimipaikan asiakaspalvelua koskeva selvitystyö, koska EU:n lainsäädännön vaatima sähköinen ilmoittaminen on vähentänyt merkittävästi niinkutsutun tiskiasiakaspalvelun tarvetta.

Asiakaspalvelu on suunniteltu lakkautettavan kokonaan 1.1.2015 alkaen neljässä toimipaikassa: Mustolassa, Kouvolassa, Loviisassa ja Keski-Vantaalla.

Asiakaspalvelua koskeva selvitystyö jatkuu vuoden 2015 aikana. Silloin selvitetään, jatkuuko asiakaspalvelu Hakkilan, Hangon, Jyväskylän, Kokkolan, Lahden, Oulun, Porin, Rauman, Tampereen, Tornion (Hallituskatu ja Etelätulli) ja Vaasan toimipaikoissa.