RTK-Palvelulle huonoa mainosta junasiivouksista - "VR hoitaa kommentoinnin"

Raumalainen RTK-Palvelu kertoi keväällä yhdestä historiansa suurimmasta sopimuksesta. RTK hoitaa kaikkien VR Yhtymän kauko- ja lähijunien siivoukset. 

- Tämä on meille tärkeä juttu ja tuo tavoitteena ollutta positiivista kasvua, toimitusjohtaja Ismo Heikkonen iloitsi Länsi-Suomen haastattelussa.

Junasiivous toi RTK:lle lisää liikevaihtoa ja kasvatti henkilöstömäärää yli 200:lla - mutta toi myös murheita.

Junien epäsiisteys nousi tänään toista kertaa Helsingin Sanomien otsikoihin, koska matkustajilta on tullut melko lailla huonoa palautetta.

Kesäkuuhun saakka junia siivosi kilpaileva yritys, Sol-palvelut.

- Aloituksessa on ollut tiettyä alkukankeutta. Pyrimme kuitenkin yhdessä palvelun tuottajan kanssa koko ajan taklailemaan pois kipukohti, kommentoi VR:n operatiivinen päällikkö Vesa Pippuri Helsingin Sanomille kuukausi sitten.

Nyt VR kertoi, että siivoukseen on tehty saadun palautteen pohjalta muutoksia, mutta suuressa kokonaisuudessa tulokset näkyvät vasta viiveellä.

– On sovittu, että VR kommentoi ja noudatamme sopimusta. Sen voin sanoa, että hyvässä yhteistyössä asiakkaan kanssa olemme ongelmiin tarttuneet ja kehitystä on tapahtunut, sanoi RTK:n Heikkonen tänään torstaina.

Lisää aiheesta

RTK-Palvelu alkaa siivota junia - "Historian suurimpia kauppoja"

Vain tilaajille Uutta potkua takapakkia ottaneeseen myyntiin - RTK-Palvelun liikevaihto pieneni, tulos silti "ihan ookoo"