Sanoma ostaa RMJ:tä järjestävän tapahtumajärjestäjän

RMJ:n lisäksi noin 30 muun festivaalin vetovastuu vaihtuu.

| Päivitetty

Sanoma Media Finland ostaa Suomen suurimpiin tapahtumajärjestäjiin kuuluvan N.C.D. Productionin ja sen konserniyhtiöiden festari-, konsertti- ja risteilyliiketoiminnan. Ne liitetään osaksi Nelonen Mediaa, yhtiö kertoo tiedotteessaan.

Kaupassa Sanomalle siirtyy noin 30 festaria ja tapahtumaa, joista tunnetuimpia ovat Suomipop Festivaalit, Iskelmä Festivaali, Tammerfest, Himos Juhannus ja Raumanmeren Juhannus. Sanomalle siirtyvät myös N.C.D. Productionin konserttiliiketoiminta sekä Abi- ja Goom-opiskelijaristeilyt.

Ostettavan liiketoiminnan liikevaihto oli viime vuonna noin 20 miljoonaa euroa. Se siirtyy uuteen yhtiöön, josta Sanoma omistaa 60 prosenttia ja N.C.D. Productionin nykyinen omistaja loput.

Kaupan toteutuminen edellyttää vielä kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion uusimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut