Satakunnan Aluetaksin välitysjärjestelmä ei toimi edelleenkään – "Turhauttaa, kun edes aikataulu ei ole tiedossa"

Satakunnan Aluetaksi Oy:n toimitusjohtaja Salla Härmä joutuu itse päivystämään taksitolpalla jakamassa kyytejä autoilijoille. Kaikki kyydit on ajettu, Härmä vakuuttaa.

| Päivitetty

Satakunnan Aluetaksi Oy:n välitysjärjestelmää ole vielä perjantaina aamullakaan saatu toimimaan, kertoo toimitusjohtaja Salla Härmä Länsi-Suomelle. Välitysjärjestelmään tuli tekninen ongelma keskiviikkona iltapäivällä, eikä sitä ole saatu korjattua.

– Tilanne on edelleen sama. Minäkin seison täällä taksitolpalla jakamassa kyytejä autoilijoille, Härmä totesi yhdeksän jälkeen perjantaiaamuna.

Härmä kertoo, että järjestelmätoimittaja on kertonut taksinvälitysyhtiölle vain, että ongelmaa korjataan.

– Se turhauttaa. Edes aikataulu ei ole meillä tiedossa. He ovat kertoneet, että ilmoittavat sitten, kun aikataulu on olemassa.

Satakunnan Aluetaksin kautta voi varata taksikyydin soittamalla välityskeskuksen numeroon 0600 300 33. Välityskeskuksesta soitetaan tolpilla päivystäville ihmisille, kuten Härmälle, joka päivystää Porin matkakeskuksessa. Päivystäjät taas jakavat kyydit autoilijoille.

– Sovelluksetkaan eivät toimi, sillä ne käyttävät samaa välitysjärjestelmää. Puhelimen kautta ennakkotilauksetkin kyllä hoituvat.

– Yhtään kyytiä ei ole jäänyt ajamatta, Härmä vakuuttaa.

Härmä painottaa vielä, että tilanne turhauttaa myös Satakunnan Aluetaksi Oy:tä.

– Yleensä tällaiset tekniset ongelmat saadaan korjattua muutamassa tunnissa, mutta tämä on kyllä kestänyt jo kauan. Turhauttaa, kun ei voi itse tehdä mitään. Toivomme asiakkailtamme kärsivällisyyttä.

Muokattu otsikkoa kello 10.02.

Tämä artikkeli on alun perin julkaistu Länsi-Suomi-lehden nettisivustolla.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion uusimmat

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut